Kopieer link Deel op X Deel op facebook Deel op LinkedIn

In 2015 telde Facebook in Nederland 9,6 miljoen gebruikers, waarvan 6,8 miljoen dagelijkse gebruikers waren. Facebook is op WhatsApp Messenger na het meest gebruikte sociale platform.

Voor jouw bedrijf kan het adverteren op Facebook een sterk promotiemiddel zijn. Door de grote hoeveelheid gebruikers van Facebook heb je een grote kans dat jouw (potentiële) doelgroep bereikt wordt via de Facebook advertenties!

Nog geen Facebookpagina? Geen probleem, wij helpen je met het opzetten van de pagina.

Wat levert Facebook adverteren op?

  • Meer likes en interactie met jouw doelgroep via de Facebookpagina;
  • Meer kliks / bezoekers naar jouw website door middel van Facebook;
  • Terugkerende bezoekers naar jouw website door middel van re-marketing.

Wat is remarketing?

Door remarketing worden de mensen bereikt die al eerder op jouw website zijn geweest. Deze bezoekers moeten overgehaald worden om alsnog een product of dienst bij jou af te nemen. Door middel van remarketing kunnen deze bezoekers opnieuw benaderd worden.

Wil jij ook een stijging van websitebezoekers en conversie door te adverteren op Facebook?

Websiteverkeer door Facebook advertenties

De online marketeers van Websteen kunnen ook voor jou een Facebook campagne opzetten en dat doen we middels het volgende stappenplan:

Stap 1: De basisinformatie verzamelen

  • Wat is de doelstelling? Wat wil je graag bereiken?
  • Hoe lang wil je dat de advertenties gaan lopen?
  • Wat is het budget dat je wilt besteden aan de campagne ( minimaal 5 euro per dag )?

Stap 2: Doelgroep onderzoek

  • We bepalen samen de doelgroep ( Geslacht, Leeftijd, Interesses, Opleiding, etc. )
  • We bepalen de regio waar jouw doelgroep zich bevindt. Dit kan een specifiek postcodegebied zijn maar ook een ruimere regio.

Stap 3: Ontwerp en online

  • Wij ontwerpen voor jou de advertentie afbeeldingen en bedenken daarbij een conversiegerichte tekst.
  • Wij testen welke afbeeldingen en teksten het beste werken, zodoende bereiken we een optimaal resultaat.

Stap 4: Aan het einde van de campagne krijg je een overzicht van de resultaten

In dit document staat:

  • Het aantal kliks van Facebook naar jouw website door de campagne.
  • Hoe vaak conversiepunten zijn bereikt naar aanleiding van de campagne.
  • De kosten die je per klik hebt betaald, dit is voor een klik vanuit Facebook naar je website.

Wil je ook graag adverteren op Facebook?

Ben je geïnteresseerd geraakt in een Facebook campagne of roept dit nog vragen bij je op? Neem dan gerust met ons contact op. Eén van onze online marketing experts helpt je graag verder!
Neem hier contact met ons op

Home Blog Adverteren op Facebook - Een middel dat werkt!