Blogs 28 januari 2019 2 min
In mei is het al weer een jaar geleden dat de inwerkingtreding van de AVG (ook wel General Data Protection Regulation, GDPR) voor de nodige opschudding zorgde. Mocht je onder een steen hebben geleefd en dit allemaal even hebben gemist, dan vertellen we je uiteraard graag hoe je je website AVG geschikt maakt. Vandaag is het de Europese Dag van de Privacy, een mooi moment om eens na te denken of jij het op je website allemaal goed voor elkaar hebt op het gebied van cookies. Cookies, wie is er niet dol op?!
Op je website moet je de bezoeker zo volledig mogelijk informeren over de cookies die je plaatst. Voor cookies die invloed hebben op de privacy van de bezoeker, moet vooraf toestemming worden gevraagd:
Kortom, voor die marketingcookies moet je dus écht toestemming gaan vragen. Een paar bekende marketingcookies zijn bijvoorbeeld de Facebook Pixel, LinkedIn Insight Tag of de remarketing tag van Google. Wil jij dus aan de slag met remarketing om bezoekers van je website opnieuw te benaderen? Ga dan eerst na of je hier wel toestemming voor hebt gevraagd.
Door middel van een cookie consent kun je de bezoeker op een gebruiksvriendelijke manier informeren over de cookies en direct toestemming vragen door middel van vinkjes. En nee, dit is niet te verwarren met zo’n irritante cookiewall die je hele scherm blokkeert en de webpagina niet meer toont totdat je alles accepteert. Wij adviseren hiervoor het gebruik van de tool van Cookiebot die ook op onze website is geïnstalleerd.
Wil jij ook een keurige cookie consent omdat je deze (oeps..) nog niet hebt of binnenkort aan de slag gaat met remarketing? Wij kunnen Cookiebot aan je website toevoegen vanaf €95,- excl. BTW m.u.v. de eventuele kosten voor Cookiebot.