Blogs 6 juli 2018 3 min
Google AdWords, het advertentieprogramma van Google, wordt op 24 juli Google Ads. Google maakte bekend dat deze naamswijziging symbool staat voor de vernieuwde en verbeterde interface. Google Ads vertegenwoordigt het volledige scala aan campagnetypen dat tegenwoordig beschikbaar is, waaronder Search, Display en Video advertising.
Het is alweer bijna 18 jaar geleden dat Google AdWords geïntroduceerd werd. Sindsdien is er veel veranderd. Zo is mobiel nu een groot deel van ons dagelijks leven en schakelen we sneller over van zoeken, naar video's kijken, online shoppen, games spelen en meer. Er zijn dus meer mogelijkheden om jouw doelgroep te bereiken via verschillende kanalen. De meeste mensen denken bij AdWords alleen de tekstadvertenties in de zoekmachine, maar er is zo veel meer uit de tool te halen. Juist daarom heeft Google als doel om het voor marketeers en ondernemers gemakkelijker te maken om succesvol te adverteren op verschillende kanalen via één platform: Google Ads.
Allereerst is het goed om te weten dat de rebranding van Google AdWords naar Google Ads geen invloed zal hebben op de prestaties of rapportages van jouw campagnes. De nieuwe naam (Google Ads), de nieuwe URL (ads.google.com) en het vernieuwde logo zullen worden weergegeven in de interface, het Helpcentrum en de factureringsdocumenten. Vanaf 24 juli, het moment van de waarheid, zal Google AdWords definitief worden omgetoverd tot het nieuwe Google Ads. Je hebt dan geen toegang meer tot de vorige AdWords versie.
In principe hoef je niks te regelen om met het nieuwe Google Ads te gaan werken, dit gaat namelijk vanzelf. Als je regelmatig campagnes onderhoudt, heb je de nieuwe interface vast al een keertje voorbij zien komen. Waar je voorheen nog kon terugschakelen naar de oude weergave is dit vanaf de 24e dus niet meer mogelijk. Wij raden je daarom aan om alvast aan de nieuwe interface te gaan wennen. Dit kun je doen door:
Websteen helpt ondernemers bij het opstarten en beheren van slimme en winstgevende Google Ads campagnes. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op!