Direct contact: 035 - 52 51 676 / info@websteen.nl
|

Facebook verandert de lay-out van het zakelijk profiel

Facebook heeft met ingang van 9 augustus 2016 veranderingen aangebracht in de lay-out van de zakelijke profielpagina’s. Dit geldt alleen voor de lay-out van de desktop, de lay-out van de mobiel is vooralsnog hetzelfde. De Facebookpagina is nu in drie kolommen verdeeld, waardoor de pagina een stuk overzichtelijker is geworden. De middelste kolom is het belangrijkste deel; dit is de tijdlijn waar alle berichten, foto's, video's en links worden weergegeven die moeten zorgen voor verkeer naar uw website.

De grootste veranderingen hebben echter plaatsgevonden in de lay-out. Zie hieronder de 5 grootste veranderingen binnen de zakelijke profielpagina van Facebook.

nieuwe facebook lay out

  1. Het logo is verhuisd
    Het logo is naar de linkerbalk verplaatst en staat niet meer voor een deel over de headerfoto.
     
  2. Alleenstaande headerfoto
    Het logo, de tekst en de call to action staan niet meer in de headerfoto, maar zijn daaronder verwerkt. Hierdoor staat de headerfoto volledig los.
     
  3. Een grotere call to action
    De call to action is verplaatst naar rechtsonder de headerfoto. De button is ook groter, waardoor deze nog meer opvalt.
     
  4. De beoordelingen nemen een voornamere plaats in
    De recensies zijn naar boven verplaatst en nemen nu een voorname plaats in op de pagina. Dit betekent dat de beoordelingen en recensies op Facebook steeds belangrijker worden.
     
  5. Een nieuwe zoekfunctie voor de posts
    Er kan nu gezocht worden binnen de geplaatste berichten van een pagina om bijvoorbeeld snel een oud bericht te kunnen vinden.

Nieuwe afmetingen afbeeldingen

Door de verandering van de lay-out zijn de afmetingen van de afbeeldingen op je zakelijke profielpagina ook veranderd. De headerfoto heeft een nieuwe afmeting van 828 pixels breed en 315 pixels hoog. Het logo zal worden bijgesneden om in het vierkant te passen en heeft de afmetingen van 160 pixels breed en 160 pixels hoog.

De afbeeldingen laden het snelst in de beste kwaliteit als deze worden opgeslagen als:

  • JPG
  • In RGB kleuren
  • Minder dan 100 kbs groot

Wil je meer informatie over Facebook of andere social media? Stuur ons gerust een bericht!

Ik heb een vraag over Facebook

Terug naar het overzicht

Home>Blog>Internet marketing>Facebook verandert de lay-out van het zakelijk...