Direct contact: 035 - 52 51 676 / info@websteen.nl
|

Zo plan je berichten in op Instagram

Zo plan je berichten in op InstagramWe hebben er heel lang op moeten wachten... maar sinds begin augustus is het eindelijk mogelijk om berichten vooraf in te plannen op Instagram via Facebook. Het tijdperk met allerlei ingewikkelde API's, technische hulpmiddelen, irritante push notifications en handmatige controle is voorbij. Wij online marketeers doen een klein vreugdedansje want dit gaat ons een hoop tijd schelen. En hopelijk jou ook! In dit artikel leggen we stapsgewijs uit hoe jij dit ook kunt doen voor je zakelijke berichten.

Creator Studio van Facebook

De Creator Studio bestaat al een tijdje, maar met deze nieuwe Instagram functie biedt het veel meer kansen voor zowel social content managers als voor ondernemers. Als je een zakelijk account of bedrijfsprofiel hebt, kun je gebruik maken van Creator Studio. Gebruik je Facebook in het Nederlands? Dan heet deze omgeving de ‘Studio voor makers’. Goed vertaald he?

Facebook is deze nieuwe functie nog aan het testen. Dus mocht je nu dolenthousiast naar Creator Studio gaan en deze Instagram functie niet zien: vooral geen paniek. Binnenkort ben jij ook aan de beurt. 

Voordat je aan de slag gaat...

  • Zorg ervoor dat je beschikt over een Instagram-account en een Facebook-pagina

  • Converteer je Instagram-account naar een bedrijfsprofiel

  • Koppel je Instagram-account aan een Facebook-pagina die je beheert.

Als je vanaf een computer je Instagram-inhoud wilt beheren en statistieken wilt ontvangen, ga je naar de Creator Studio en doe je het volgende:

  1. Klik op Instagram logo, naast het Facebook logo bovenaan je scherm.
  2. Wat er hierna gebeurt, is afhankelijk van de relatie tussen je Instagram-accounts en Facebook-pagina's.

    • Als je een Facebook-pagina beheert die al is gekoppeld aan het Instagram-account dat je in Studio voor makers wilt gebruiken, klik je om die pagina te koppelen.

    • Als je nog geen Facebook-pagina beheert die is gekoppeld aan een Instagram-account, klik je op Koppelen aan Instagram. Volg dan de instructies om je aan te melden bij het Instagram-account dat je wilt koppelen.

    • Als je een Facebook-pagina beheert die is gekoppeld aan een Instagram-account, maar je een ander, niet-vermeld Instagram-account wilt gebruiken, klik je op Een ander Instagram-account koppelen en volg je de instructies.

    • Als je meerdere Instagram-accounts hebt die al zijn gekoppeld aan je Facebook-pagina of -pagina's en je deze wilt beheren in Studio voor makers, klik je op Doorgaan met gekoppelde accounts.

Hoe werkt het inplannen op Instagram in de Creator Studio?

  1. Klik op “Bericht maken” in de linkerbovenhoek.
  2. Kies en foto van je computer of rechtstreeks van je Facebook bedrijfspagina
  3. Crop je foto indien nodig
  4. Schrijf je omschrijving en voeg de locatie toe. (optioneel, maar uit onderzoek blijkt dat dit je bereik met 28% kan vergroten)
  5. Klik op het pijltje rechts van Publiceren en selecteer Planning
  6. Kies de datum en tijd en druk vervolgens nog één keertje op Planning
  7. Tadaa, je bericht staat ingepland!

Je kunt het ingeplande bericht terugvinden in het overzicht met de daarbij behorende status. Behalve het inplannen, krijg je in deze omgeving ook veel meer inzicht in de statistieken. Geweldig toch?!

Hulp nodig bij het koppelen van je Instagram aan Facebook?

Neem dan gerust contact met ons op. Wij kunnen altijd even met je mee kijken!

Terug naar het overzicht

HomeBlogInternet marketingZo plan je berichten in op Instagram