Online shoppen tijdens de pandemie

22 februari 2021

De pandemie… een harde klap voor de commerciële wereld. Bijna alle winkels moesten zich sluiten en lege restaurants zorgde voor een daling in het uitgaven patroon van mensen. De online verkoop trok aan, de offline klant kwam nu online winkelen. Bedrijven met een sterk online aanbod deden het beter dan de bedrijven zonder webshop.

Uit een onderzoek van het Britse Centre for Economics and Business Research (CEBR) komt naar voren dat:

  • Webshop klanten tijdens het online winkelen ruim 40% meer besteden, dan wanneer ze in een winkel shoppen.
  • Van de (online) winkelende klanten komt 71% niet terug na een slechte ervaring.
  • Ruim 73% van de klanten verwacht dat bedrijven in de toekomst net zo flexibel blijven als tijdens de pandemie. Een goede webshop, naast je fysieke winkel, is een goed idee.

De consequent beter presterende bedrijven zijn degene die hun fysieke en digitale wereld kunnen combineren. Creëer een ervaring waarin de klant centraal staat. Op welk kanaal dan ook. Hoe meer kanalen je klant kan gebruiken om te shoppen, hoe waardevoller het is voor je bedrijf.
Wel belangrijk om te melden: E-commerce trekt voornamelijk klanten aan die jonger zijn dan 36 jaar.

Online shoppen wordt steeds groter, helemaal tijdens de pandemie. Dit betekend echter niet dat er minder vraag is naar fysieke winkelervaringen. Uit het onderzoek van CEBR komt naar voren dat een meerderheid van de online klanten, graag weer naar een winkel toe wilt. Ruim een derde van de mensen geeft ook aan weer naar hun favoriete restaurant terug te willen. En eerlijk is eerlijk, ook wij kunnen niet wachten om weer naar de winkel te gaan, en een hapje te eten in ons favoriete restaurant.

We moeten nog even wachten tot de winkels weer open mogen. Maar ook wanneer het winkelende publiek weer door de winkelstraten mag struinen, blijft ruim 27% van de respondenten online winkelen.

Wij bouwen ook webshops. Strak, commercieel, mooi, gebruikersvriendelijk, gericht op conversie en uiteraard scorend in Google. Shopify is een van de meest gebruikte e-commerce platformen van dit moment. Niet zo gek, want wij zijn ook fan! Als officiële Shopify Partner kunnen wij helpen bij het vormgeven, inrichten en configureren van je webshop. Via dit platform kan jouw nieuwe webshop dus al binnen enkele dagen online staan.

Lees meer Neem contact op

 

Deze blog is geschreven met behulp van het onderzoek van de Britse Centre for Economics and Business Research (CEBR), in opdracht van Ayden. Er is een analyse gemaakt van de huidige situatie (eind 2020) voor bedrijven in de retail- levensmiddelen- en drankensector over de hele wereld. Voor het onderzoek zijn meer dan 25.000 consumenten in heel Europa, de Verenigde Staten, Azië-Pacific en Brazilië geïnterviewd.

Contact

Vragen over onze diensten?

We vertellen je graag meer! Mail of bel en we zullen je vragen zo goed en snel mogelijk beantwoorden.

035 - 52 51 676
Binnendelta 9r
1261 WZ Blaricum
Websteen

Heb jij ook een leuke uitdaging voor ons?

We gaan hem graag samen met je aan! Neem contact op, dan vertellen we je alles dat je wil weten:

Websteen