Blogs 8 juli 2020 2 min
Een welbekend gezegde binnen online marketing is dan ook: meten is weten. Of je nu marketing inzet voor het genereren van meer bezoekers, het vergroten van je naamsbekendheid of om kwalitatieve leads te genereren, je wilt weten wat al deze inspanning daadwerkelijk oplevert. Maar wist je dat in veel branches meer dan de helft van de conversies plaatsvinden door middel van telefonische contactmomenten? Jammer dat deze telefonische conversies niet 100% gemeten kunnen worden, toch? Há, dat had je gedacht! Met call tracking is het mogelijk om telefoontjes te koppelen aan online kanalen. Wat een uitkomst.
Een potentiële klant is op zoek naar een product of dienst die jij aanbiedt. Deze klant komt vervolgens via bijvoorbeeld een Google Ads-advertentie terecht op jouw website. Door middel van JavaScript wordt een uniek telefoonnummer op jouw website ingeladen. De klant neemt telefonisch contact op en wordt doorgeschakeld naar het originele telefoonnummer van jouw organisatie. Deze oproep wordt geregistreerd als conversie in ons dashboard en kan vervolgens ook verwerkt worden in externe systemen, zoals bijvoorbeeld Google Analytics en Google Ads.
Sindskort mag Websteen zich 'Official Gold Partner' van AdCalls noemen! We hebben inmiddels veel ervaring met call tracking bij verschillende klanten en helpen je graag bij de integratie van deze tool.
Investeer jij elke maand in een marketingcampagne? Beantwoord jij deze vraag met ‘Ja’ én word je ook wel eens gebeld? Dan is call tracking zeker interessant voor jou! Je wilt namelijk wel weten via welke campagne de beller op jouw website is gekomen en heeft doen besluiten om te bellen. Door middel can call tracking kun je betere keuzes maken in het optimaliseren van je campagnes. Je hebt tenslotte inzicht in 100% van de conversies.
De inzet van call tracking gaat je geen nieuwe conversies opleveren, maar het geeft je wel inzicht in bestaande conversies. Dit inzicht is van cruciaal belang om je klant te begrijpen en campagnes te optimaliseren. Zo maak je de inzet van Google Ads effectiever en bespaar je kosten op je lopende campagnes.
Ben je na het lezen nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden van call tracking voor jouw bedrijf? Wil jij call tracking van AdCalls uitproberen? Dat kan! We mogen als Gold Partner van AdCalls een 30 dagen gratis trial aanbieden! Laat het ons weten. Wij implementeren call tracking graag voor je. Aarzel niet om contact met ons op te nemen.