Blogs 24 mei 2022 3 min
Personeel vinden is nog nooit zo moeilijk geweest, het aantal vacatures is momenteel naar een recordhoogte gestegen. Maar hoe kom je in deze tijd aan de juiste kandidaten?
Denk dan eens aan een losse werken-bij website, zodat kandidaten meer diepgaande informatie kunnen vinden over hun volgende werkomgeving.
Je kunt natuurlijk een vacature plaatsen op je website, maar een aparte werken-bij website werkt nog vele malen beter. Een werken-bij site heeft niet alleen een professionelere uitstraling, maar levert uiteindelijk ook meer sollicitanten op.
Een werken-bij website is een losse site onder een aparte domeinnaam, dus niet www.jouwbedrijfsnaam.com/vacatures, maar een aparte website zoals www.werkenbijjouwbedrijfsnaam.nl
Je kunt deze twee sites het beste van elkaar gescheiden houden, zodat je hier ook voor je SEO beter op kan scoren. Op de werken-bij site staat het werven van sollicitanten centraal en deze is technisch helemaal zo ingericht dat vacatures goed vindbaar zijn. We zullen hier dan ook slim gebruik maken van de structured data (JobPosting).
Op je werken-bij site kun je direct je doelgroep aanspreken, waarbij op je reguliere website ook andere informatie staat vermeld. Je kunt de focus leggen op één doelgroep om op die manier de juiste bezoekers naar je site te kunnen krijgen. Kandidaten willen naast de vacature ook lezen waarom jouw organisatie zo leuk is, waarom ze voor jouw organisatie moeten kiezen en waarom jouw organisatie anders is dan anderen. Hier is een werken-bij site ideaal voor.
Vacatures op een werken-bij site zijn makkelijker te indexeren door zoekmachines dan vacatures op een bedrijfssite. Op zo'n website is ook in één oogopslag de informatie over de vacatures te zien die voor kandidaten relevant is. Er is verder geen afleiding van producten of diensten, maar alles op deze website heeft als doel om meer sollicitanten te werven voor de diverse vacatures.
Naast vacatures kun je ook ervaringsverhalen plaatsen van bestaande medewerkers zodat de sollicitant een goed beeld krijgt van de organisatie en je uiteindelijk meer sollicitaties krijgt van mensen die bewust voor jouw organisatie hebben gekozen.
Het gebruik van de juiste SEO titel en de juiste URL structuur kunnen ook nog bijdragen aan meer bezoekers naar je werken-bij website. Met een zoekwoordenonderzoek kun je erachter komen op welke functietitels er in Google veel gezocht wordt. Een functietitel als “Eindbaas” is wellicht wel leuk en vlot, maar hier zal praktisch niemand direct op zoeken in Google.
Hieronder een aantal voorbeelden van door ons opgeleverde werken-bij websites:
![]() |
|
Wij kunnen je helpen om ook jouw vacatures beter vindbaar te krijgen in Google. Je komt dan op een hogere positie te staan in de zoekmachines en hierdoor zullen werkzoekenden jouw vacature sneller vinden.
Wil je hier meer over weten maar dan snel een afspraak om de mogelijkheden te bespreken.