Blogs 10 oktober 2016 2 min
Veel bedrijven zijn inmiddels “actief” op social media. Social media biedt een grote kans om jouw potentiële doelgroep te bereiken. Door middel van het plaatsen van relevante content voor jouw doelgroep/volgers, kan er traffic gegenereerd worden naar jouw bedrijfswebsite. Nu zal je misschien denken wat is dan relevante social media content, wat voor content moet ik dan plaatsen en wanneer moet ik die plaatsen?
Actualiteit
Speel bij het bedenken van je posts in op dingen die er nu in de wereld spelen, deze actualiteiten zijn namelijk herkenbaar voor jouw doelgroep. Door de herkenning vinden jouw volgers het al snel interessant en zullen er daardoor ook eerder op gaan reageren. Bijvoorbeeld een post ingespeeld op evenementen (WK / EK voetbal, Olympische Spelen), politiek (verkiezingen) of op specifieke datums (Sinterklaas, Kerst, 1 april, Pasen).
Humor
Humor roept veel reactie op bij de doelgroep. Door humor te gebruiken laat je de menselijke kant van je bedrijf zien. Als de humor aanslaat bij de doelgroep zal het bericht meer gedeeld worden en kan het zich snel verspreiden over de social media kanalen.
Relevante links
Het is belangrijk dat de content die je deelt relevant is voor jouw doelgroep. Heb je zelf even geen relevante content te delen voor je doelgroep, maar is het wel weer tijd voor een nieuwe post? Dan kan je ook een link plaatsen met relevante content naar een andere website.