Facebook pixel

Wat leuk dat je op deze pagina terecht bent gekomen. Deze pagina heeft de afgelopen jaren duizenden bezoekers geinformeerd maar inmiddels is de facebook pixel een meta pixel geworden. We laten hem dus staan voor de historie maar heb je vragen over online marketing ga dan naar online-marketing

De Facebook Pixel is een stukje code die je overal op jouw website kunt plaatsen om meer te weten te komen over jouw bezoekers en hun gedrag op jouw website. Deze gegevens kun je gebruiken voor jouw Facebook-campagne. Na het plaatsen van de pixel is het onder andere mogelijk om conversies vanuit de campagnes te meten, uitgebreide statistieken in te zien en om (vergelijkbare) doelgroepen aan te maken in de Facebook Bedrijfsmanager.

Doelgroep opbouwen met Facebook

Via de Facebook Pixel worden er gegevens verzameld over jouw websitebezoekers. Er zijn drie soorten doelgroepen die na het plaatsen van de pixel gebruikt kunnen worden voor een advertentie op Facebook.

  • Aangepaste doelgroep
    Hierbij kan er een doelgroep worden aangemaakt op basis van het websiteverkeer. Er wordt een lijst van mensen gemaakt die jouw website hebben bezocht. Deze mensen kunnen via een Facebook-advertentie weer benaderd worden, ook wel remarketing genoemd. Er kan ook een klantenbestand, een lijst op basis van app-activiteit en een lijst op basis van betrokkenheid op Facebook worden toegevoegd.
     
  • Vergelijkbare doelgroep
    Bij de vergelijkbare doelgroep kan er een doelgroep aangemaakt worden met nieuwe klanten. Op basis van interessesen gedrag van de huidige websitebezoekers die worden gemeten via de Facebook Pixel kan er een doelgroep worden aangemaakt met nieuwe potentiële klanten.
     
  • Opgeslagen doelgroep
    Bij de opgeslagen doelgroep kan de doelgroep gemaakt worden voor jouw advertentie, dit kan op basis van de vergelijkbare en aangepaste doelgroep. Hierbij kan weer verder worden gefilterd op locatie, leeftijd, demografische gegevens, gedrag en interesses.

Samengevat de voordelen van de Facebook pixel

  • Websitebezoekers kunnen opnieuw benaderd worden via Facebook.
  • Je kan er nieuwe klanten vinden via de vergelijkbare doelgroep.
  • Conversie uit Facebook kan worden bijgehouden 

Vraag maar raak
Zullen we een kopje koffie drinken?

Neem contact op, dan vertellen we je alles dat je wil weten:

Zullen we vrijblijvend afspreken?

  Vrijblijvend kennismaken met Websteen?

Home Kennisbank Wat is een Facebook Pixel?