Home Kennisbank Wat is een Google Ads remarketing pixel?
Een Google Ads remarketing pixel oftewel een Google Ads remarketing tag is een stukje code dat je op je website kunt plaatsen. Hierdoor krijg je meer inzicht in het gedrag van bezoekers op jouw website en kun je op basis van deze gegevens doelgroepen opbouwen. Deze doelgroepen kun je vervolgens gebruiken om eerdere bezoekers een advertentie te tonen (remarketing).
Een remarketinglijst is niks meer of minder dan een overzicht van de bezoekers van je website. Natuurlijk is de ene bezoeker de andere niet. Daarom maakt Google automatisch al een aantal standaard lijsten voor je aan:
Je kunt zelf altijd nieuwe lijsten toevoegen. Zo kun je bezoekers die meerdere pagina's hebben bekeken in een aparte lijst zetten. Ook is het mogelijk om bepaalde groepen van een campagne- of advertentiegroep uit te sluiten. Dit is bijvoorbeeld handig bij bezoekers die al een aankoop hebben gedaan.
Google Ads is voornamelijk gericht op het aantrekken van nieuwe bezoekers naar je website. Met de remarketing pixel kun je er echter voor zorgen dat je onder de aandacht blijft bij jouw doelgroep. Doordat je heel gericht te werk gaat is de kans op succes groot!
Het inrichten van de remarketing campagne gebeurt in Google Ads. Per campagne kun je bepalen voor wie deze bedoeld is. Ook is het mogelijk om een maximum te stellen aan het aantal keren dat dezelfde persoon een advertentie te zien krijgt (de frequentie).
Vraag maar raak
|
![]() |
Home Kennisbank Wat is een Google Ads remarketing pixel?