Wat is een Google Ads remarketing pixel?

wat-is-een-google-adwords-pixelEen Google Ads remarketing pixel oftewel een Google Ads remarketing tag is een stukje code dat je op je website kunt plaatsen. Hierdoor krijg je meer inzicht in het gedrag van bezoekers op jouw website en kun je op basis van deze gegevens doelgroepen opbouwen. Deze doelgroepen kun je vervolgens gebruiken om eerdere bezoekers een advertentie te tonen (remarketing).

Remarketinglijsten samenstellen

Een remarketinglijst is niks meer of minder dan een overzicht van de bezoekers van je website. Natuurlijk is de ene bezoeker de andere niet. Daarom maakt Google automatisch al een aantal standaard lijsten voor je aan:

  • Mensen die de website slechts je homepagina hebben bekeken
  • Bezoekers die geïnteresseerd zijn in een specifiek onderwerp
  • Twijfelende bezoekers die een actie zijn gestart (bijvoorbeeld een winkelmandje hebben gevuld), maar die nog niet hebben afgerond

Je kunt zelf altijd nieuwe lijsten toevoegen. Zo kun je bezoekers die meerdere pagina's hebben bekeken in een aparte lijst zetten. Ook is het mogelijk om bepaalde groepen van een campagne- of advertentiegroep uit te sluiten. Dit is bijvoorbeeld handig bij bezoekers die al een aankoop hebben gedaan.

De toegevoegde waarde van de Google Ads remarketing pixel

Google Ads is voornamelijk gericht op het aantrekken van nieuwe bezoekers naar je website. Met de remarketing pixel kun je er echter voor zorgen dat je onder de aandacht blijft bij jouw doelgroep. Doordat je heel gericht te werk gaat is de kans op succes groot!

Het inrichten van de remarketing campagne gebeurt in Google Ads. Per campagne kun je bepalen voor wie deze bedoeld is. Ook is het mogelijk om een maximum te stellen aan het aantal keren dat dezelfde persoon een advertentie te zien krijgt (de frequentie).

Wat de Google Ads remarketing pixel oplevert:

  • Met de Google Ads remarketing pixel krijg je meer inzicht in het effect van je campagnes.
  • Je kunt potentiële klanten die je website al hebben bezocht d.m.v. relevante boodschappen over de streep trekken.
  • Je kunt je marketingbudget heel gericht en daardoor effectiever inzetten.

Vraag maar raak
Zullen we een kopje koffie drinken?

Neem contact op, dan vertellen we je alles dat je wil weten:

Zullen we vrijblijvend afspreken?

  Vrijblijvend kennismaken met Websteen?
Voorblad onze online marketing brochure: Ik wil resultaat behalen met mijn website

Hé... wacht even!

Je hebt een website maar nu wil je ook resultaat behalen? In onze online marketing brochure zetten we uiteen welke stappen wij doorlopen om resultaten te behalen met jouw website via succesvolle online campagnes.

Ja, ik wil de brochure aanvragen

Misschien later

Home Kennisbank Wat is een Google Ads remarketing pixel?