Direct contact: 035 - 52 51 676 / info@websteen.nl
|

Een creatief concept als kapstok van jouw communicatieplan

Met onze expertise wat betreft het configureren van advertentie doelgroepen en ervaring in het bouwen van gebruiksvriendelijke websites waarnaar de advertenties leiden is elke campagne in theorie al zeer succesvol. Maar het succes van een online advertentiecampagne begint toch altijd bij de bereikte persoon die wel of niet op jouw advertentie klikt. Wil je dat iemand wel klikt? Lees dan snel verder.

Van harte gefeliciteerd met een klik op jouw advertentie. Dit betekent namelijk dat je iemand geraakt hebt met hetgeen jij in 1 of meerdere advertenties hebt verteld. Websteen helpt jou niet alleen bij het efficiënt online adverteren met alle technieken vandien, maar ook bij het formuleren van advertentieteksten die bereikte personen raken en aansporen tot een klik.

Weet je niet meer wat je moet vertellen? Val terug op jouw creatieve concept

Het doel van een creatief concept is om elk van jouw uitingen bij te laten dragen aan de bekendheid van jouw bedrijf. Daarbij moet elke uiting dan ook nog eens de bereikte persoon raken en aansporen tot actie, al dan niet in combinatie met meerdere van jouw uitingen. Het nut van een creatief concept is dat je waarborgt dat elk stukje online communicatie consequent en frequent wordt uitgeleverd. Ofwel, je creatieve concept is je kapstok. Je moet hier altijd op terug kunnen vallen om overal een boodschap in eenzelfde vorm te kunnen publiceren.

Hoe maak je een creatief concept voor een marketing-communicatieplan?

Het is super belangrijk dat het creatieve concept een vervolg is op de kernwaarden van jouw bedrijf en jouw product. Daarom willen onze marketeers veel van jou weten. Wij beginnen dan ook altijd met een workshop waarin we met een woordweb de door jou verstrekte informatie in kaart brengen. Ons marketingteam heeft een ijzersterk inlevingsvermogen, maar we krijgen graag van jou de feedback of wij voldoende inzicht hebben verkregen. Wat je van ons terugkrijgt? Het creatieve concept! En dat is voor elk bedrijf anders. Dit bestaat soms uit een verhaal, wat uitgangspunten en soms een combinatie daarvan. Vaak tref je een slogan of pay-off aan en dat alles altijd ondersteund met beeldmateriaal.

Het creatieve concept vertalen naar teksten

Een veelgemaakte fout is dat het opmaken van een advertentie begint bij een ontwerp. De marketeers van Websteen draaien het om. Het uitgangspunt is het met jou bedachte creatieve concept, waarna wij de teksten gaan formuleren. Het aller belangrijkste is namelijk toch wat je te vertellen hebt. Het concept vertaalt zich in de te teksten ten aanzien van de tone of voice en in het woordgebruik. Zo kan een specifiek woord, gebaseerd op de werkwijze of belangrijkste USP van een bedrijf in verschillende vormen terugkomen. Daarbij kan elke uiting bijvoorbeeld worden voorzien van een pay-off.

Het creatieve concept vertalen naar ontwerpen

Wat je wilt uitstralen kun je naast woorden ook vertellen in beelden. Er zijn diverse opties ten aanzien van de te gebruiken kleuren, vormen, patronen en foto’s. Onze vormgevers zullen op basis van het creatief concept hier bewuste keuzes in maken.

Terug naar Advies & begeleiding