Direct contact: 035 - 52 51 676 / info@websteen.nl
|

Meer resultaat met je website door conversie optimalisatie

Onder conversieoptimalisatie verstaan wij alle conversie optimalisatieactiviteiten die we ondernemen om de bezoekers van je website de gewenste actie te laten uitvoeren. In de meeste gevallen gaat dit om directe verkoop, maar ook het inschrijven voor de nieuwsbrief of het bekijken van je video kan voor jou als een conversie tellen. Door de technische of communicatieve aanpassingen aan je website, verbeteren we de bezoekerservaring. Met deze vormen van optimalisatie halen we het maximale rendement uit jouw website.

Conversieoptimalisatie is een proces van meten, analyseren en bijstellen. Om te beginnen bekijken we je huidige webpagina’s en doen we een nulmeting. Deze nulmeting is van groot belang en vormt de basis voor het gehele optimalisatietraject. We meten hierin onder andere de bezoekersaantallen, de bronnen en de pagina’s waarop bezoekers je website (meestal) verlaten. Hierbij is het analyseren aan de hand van Google Analytics vrijwel onmisbaar. Deze gegevens zijn voor jou als ondernemer misschien niet altijd even makkelijk te begrijpen, maar Websteen kan je hierbij goed helpen.

Met alleen de kwantitatieve gegevens vanuit Google Analytics zijn we er nog niet. We onderzoeken ook het daadwerkelijke gedrag van je bezoekers. Via verschillende tools maken wij heatmaps van je webpagina’s. Een heatmap is een screenshot van je pagina waar door middel van kleurgebruik wordt aangegeven welke gebieden populair zijn en welke minder. Zo’n heatmap geeft ons veel inzicht in het online gedrag. Op welke buttons klikken je bezoekers? Welk gebied werkt afleidend en wanneer komt er een product daadwerkelijk in de winkelwagen terecht?

Kortom, we bekijken iedere fase uit je salesfunnel om te achterhalen of er ergens een lek zit wat gedicht moet worden. Het optimaliseren van de salesfunnel bestaat zowel uit een stukje webdesign als psychologie. Staat de call-to-action op de juiste plek of valt deze niet genoeg op? En is er sprake van sociale bewijskracht waardoor je bezoeker extra overtuigd raakt? Dit zijn wat voorbeelden van vragen die centraal staan en die we uitgebreid testen bij het optimaliseren van je salesfunnel. Een goed geoptimaliseerde salesfunnel zal het aantal converterende bezoekers uiteindelijk vergroten.

Terug naar Online marketing

Home>Online marketing>Conversie optimalisatie