Direct contact: 035 - 52 51 676 / info@websteen.nl
|

Inzicht in je website door Google Analytics

google analyticsJe hebt een bepaald doel met je website. Misschien wil je meer naamsbekendheid genereren door de doelgroep te informeren, conversies halen uit je website of een combinatie van deze aspecten. Om te achterhalen of je met je website ook daadwerkelijk de gewenste doelstellingen haalt, kun je gebruikmaken Google Analytics. Google Analytics kan vrijwel alles van jouw website meten, van het bezoekersaantal per dag tot het aantal bezoekers dat converteert op jouw website.

Conversieoptimalisatie en Google Analytics

Uit Google Analytics kun je opmaken welk pad de bezoeker over de website bewandelt. Als de bezoeker bijvoorbeeld niet verder komt op je site dan alleen de homepagina, dan is het belangrijk dat je deze pagina verbetert zodat de bezoeker langer op jouw website blijft. Google Analytics biedt je informatie waarmee je de conversie op je website kunt optimaliseren.

Doelen instellen

Wil je weten wanneer bezoekers een formulier invullen of jouw producten kopen? Dan kun je dat instellen in Google Analytics. Natuurlijk kun je via je mail zien wie jouw formulier invult, maar je weet niet of er ook bezoekers zijn afgehaakt of via welke pagina het formulier uiteindelijk is ingevuld. Met Google Analytics kun je meten via welke bron en/of medium de conversie tot stand is gekomen. Hierdoor weet je welke pagina’s belangrijk zijn en leiden tot conversies en welke pagina’s nog verbeterd moeten worden.

Uiteindelijk zeggen wij bij Websteen altijd meten = weten. Als je resultaten van je website wilt verbeteren, kunnen wij je met inzet van Google Analytics helpen het juiste inzicht te krijgen zodat je je site kunt optimaliseren.

Terug naar Conversie optimalisatie