Direct contact: 035 - 52 51 676 / info@websteen.nl
|

Meer rendement door geoptimaliseerde salesfunnel

salesfunnelDe term salesfunnel (in het Nederlands: verkooptrechter) wordt gebruikt om aan te geven in welke fase van het verkoopproces de (potentiële) klant zich bevindt. Het doel hiervan is om de klant te volgen en voorspellingen te kunnen doen over zijn aankoopproces. Het wordt voor elk bedrijf steeds belangrijker om de klantreis met de bijbehorende touch points goed in te kaart te hebben. Als je weet wat de cruciale momenten in het aankoopproces zijn, kun je hierop inspelen en je bezoeker helpen bij zijn of haar aankoopproces.

Meten is hierbij ontzettend belangrijk is. Vanuit verzamelde data kunnen wij achterhalen wat je bezoekers allemaal op je website bekijken en doen en via welke pagina zij je website verlaten. En dat laatste is nou net iets wat we liever niet zien gebeuren. Door het inzichtelijk maken van de klantreis en het gedrag van je website bezoeker, krijg je informatie waarmee je je site kunt doorontwikkelen en verbeteren.

Van lead naar klant

Een website van Websteen is zo ingericht dat we bezoekers optimaal helpen om klant bij jou te worden. Op je website zal uitgebreide informatie aanwezig zijn voor de oriënterende bezoeker, maar ook duidelijke knoppen om je bezoekers de goede (verkoop) kant op te sturen. Op deze manier spelen we in op elke fase in het aankoopproces. We bieden een bezoeker van je website niet alleen maar informatie, maar zorgen voor een complete belevenis door de pagina's van jouw website te optimaliseren. Graag gaan we met jou in gesprek om te achterhalen wat precies jouw doelstelling is, samen kijken we naar de salesfunnel en passen je website hierop aan. Zo zorgen we dat je website zich onderscheidt van jouw concurrent.

Terug naar Conversie optimalisatie

Home>Online marketing>Conversie optimalisatie>Optimaliseren van de salesfunnel