Direct contact: 035 - 52 51 676 / info@websteen.nl
|

Adverteren met behulp van Bing Ads

Wanneer we het hebben over SEA (Search Engine Adverteren in BingAdvertising) denkt vrijwel iedereen meteen aan Google Adwords, maar er is meer dan dat. Bing is de zoekmachine van Microsoft en staat ingesteld als standaard zoekmachine in Windows 10. Hierdoor hebben veel mensen niet eens door dat ze gebruik maken van de Bing zoekmachine. Dit heeft ervoor gezorgd dat het zoekvolume van Bing aardig is gegroeid en dus ook een interessant platform is om online op de adverteren.

Voordelen van Bing adverteren

  • De concurrentie op Bing is minder aanwezig, waardoor de kosten lager zijn voor dezelfde zichtbaarheid.
  • Bing extensions laten jouw advertentie meer opvallen, door de mogelijkheid om foto’s toe te voegen.
  • Bij Bing kun je per device instellen of je hierop wilt adverteren. Zo is het mogelijk om een campagne op te stellen alleen voor mobiele gebruikers bijvoorbeeld.
  • Het inplannen van internationale advertenties is gemakkelijker omdat Bing het toe laat om campagnes in verschillende tijdzones te zetten.

Overstappen naar Bing adverteren?

Nu horen we je denken ‘moet ik mij dan volledig richten op Bing adverteren in plaats van Google Adwords’? Ons antwoord is nee, het is wel de moeite waard in Bing te adverteren naast je Google Adwords campagne. Om te adverteren in Bing is het gelukkig heel gemakkelijk om je lopende campagnes in Google Adwords te importeren. Hierdoor hoeven we niet alles opnieuw op te zetten, wat normaal veel tijd in beslag neemt. In combinatie met Google Analytics krijgen we alsnog genoeg inzicht in de statistieken van je website waardoor wij precies weten waar wij op in moeten spelen.

Terug naar Online adverteren