Direct contact: 035 - 52 51 676 / info@websteen.nl
|

We beginnen altijd met een zoekwoorden onderzoek

We analyseren op welke zoekwoorden veel wordt gezocht en op welke woorden je graag in de zoekmachines gevonden wilt worden. Met een zoekwoorden onderzoek is het mogelijk om erachter te komen welke zoekwoorden en zoektermen de (potentiële) bezoekers van je website gebruiken. We onderzoeken waar de interesse van de doelgroep ligt en in welke mate deze groep naar jouw product of dienst op zoek is. Kortom; de intentie van de online zoeker en het zoekvolume worden onderzocht. Wij kunnen het online zoekgedrag van je doelgroep in kaart brengen. In het zoekwoorden onderzoek kijken we ook hoe sterk de concurrentie is op de gekozen zoekwoorden en welke variaties of synoniemen er beschikbaar zijn.

Zoekwoorden onderzoek

De essentie van long tail zoekwoorden

In een zoekwoorden onderzoek gaat het niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit. Het is interessant om te kijken naar zoektermen die zich in de zogenaamde long tail bevinden. Long tail zoekwoorden zijn zoektermen die uit minimaal vier zoekwoorden bestaan. Het voordeel van de long tail is dat er minder concurrentie aanwezig is dan bij de short tail (één, twee of drie zoekwoorden) omdat internetgebruikers veel specifieker zoeken. Hierdoor is de kans groter dat deze bezoeker op jouw website zal gaan klikken. Doordat wij ons richten op long tail zoekwoorden, halen we meer gericht verkeer naar jouw website waardoor de kans op conversie groter is dan bij de bezoekers die door het gebruik van algemene zoektermen op je website terecht zijn gekomen.

Long tail zoekwoorden

Terug naar Zoekmachine optimalisatie