Direct contact: 035 - 52 51 676 / info@websteen.nl
|

Landelijke campagne voor Phonak hooroplossingen

Uitdaging

Phonak staat bekend om de moderne technologie om het dragen van een hoortoestel zo comfortabel te maken. Phonak heeft ons benaderd om tijdens een strategische sessie na te denken over hoe de lokale opticien online ondersteund kan worden bij het verkopen van de oplaadbare Audéo B-R.

In deze strategische sessie kwam al snel naar voren dat we te maken hebben met een complexe doelgroep: slechthorende senioren die wellicht nog in de ontkenningsfase zitten en niet zo actief zijn op internet dan bijvoorbeeld jongeren die constant op social media zitten. Online marketing is luisteren wat je doelgroep nodig heeft. En helemaal bij Phonak geldt dat dit begint bij goed horen...

 

Aanpak

Al snel kwamen we op het idee om te gaan werken met landingspagina's om senioren kennis te laten maken met Phonak. Onze vormgeefster en programmeurs hebben het CMS zo ontwikkeld dat elke opticien een eigen pagina had die door middel van een logo en kleurstellingen gepersonaliseerd was naar de eigen huisstijl van de opticien.

Door middel van 'twee soorten' Facebook advertenties hebben we verkeer laten landen op de landingspagina's. De ene advertentie was meer gericht op emotie 'het beter kunnen verstaan van je dierbaren' en de tweede meer op de productspecificaties en het gemak van oplaadbare hoortoestellen.

 

Resultaat

Tijdens de campagne hebben er verschillende conversie optimalisatie slagen plaatsgevonden. Dankzij anonieme recordings van het gedrag op de landingspagina was het mogelijk om de pagina bij te schaven. Ook hebben we de advertenties regelmatig aangepast om het brein van de doelgroep te blijven prikkelen.

Dit heeft ervoor gezorgd dat ruim 100.000 personen, verdeeld over heel Nederland, onze advertenties hebben voorbij zien komen. Dit heeft bijgedragen aan zowel de bekendheid van de lokale opticien als de landelijke bekendheid van Phonak.

Home>Klanten>Landelijke campagne voor Phonak