Direct contact: 035 - 52 51 676 / info@websteen.nl
|

Regionale TV-inruilactie van Electro World

Voor een tijdelijke TV-inruilactie van Electro World heeft Websteen zich ingezet voor vestigingen in Baarn, Amersfoort en Hoevelaken. Tijdens deze actie was het mogelijk om een oude flat-TV in te ruilen voor korting, met als regel: hoe meer inches, hoe hoger de korting op een nieuwe flat-TV!


Ontwikkeling van de landingspagina

Omdat deze TV-inruilactie enige uitleg vereist, was het nodig om dit visueel zo duidelijk mogelijk te maken. Daarom is er gekozen voor een responsive landingspage die op elk soort scherm te bewonderen was. Om bezoekers een gevoel te geven van de mogelijk te ontvangen korting, is er een duidelijk overzicht gemaakt met het aantal inches en de bijbehorende korting. Door het tonen van concrete rekenvoorbeelden werden er direct twee televisieschermen gepromoot.

Voor elke vestiging is er een aparte landingspagina gebouwd met het juiste adres en telefoonnummer. Door de belknop 'vast te zetten' tijdens de mobiele weergave kon de bezoeker snel en eenvoudig contact opnemen met de desbetreffende Electro World vestiging voor meer informatie over de actie.

Bekijk de landingspagina
(de countdown onder 'Deze inruilactie stopt over:' is na het verlopen van de actie gestopt met tellen!)


Verkeer naar de landingspagina genereren

Tijdens de campagne zijn we uit gegaan van twee verschillende doelgroepen: mensen waarvan de oude televisie het heeft begeven en mensen die na het zien van de nieuwste technologieën behoefte hebben aan betere kwaliteit. Voor elke doelgroep is een eigen kanaal gekozen:

  • Google AdWords (adverteren in Google zoekresultaten)
    Het grote voordeel van deze vorm van adverteren is dat er een zoekintentie aan te pas komt. Dit houdt in dat iemand waarvan de televisie kapot is, waarschijnlijk op dat moment veel behoefte heeft aan een aanbieding of zich afvraagt of het oude scherm nog wat waard is. Door op dit soort relevante zoekwoorden te adverteren, hebben wij het mogelijk gemaakt om 'zoekend' verkeer aan te trekken naar de landingspagina.
  • Facebook advertenties
    Juist voor de mensen die gevoelig zijn voor nieuwe trends, al tijden een nieuwe televisie willen en telkens in de foldertjes dat éne scherm tegenkomen, is Facebook een geschikt kanaal om in te zetten. Een advertentie met een aantrekkelijke visual kan net dat zetje geven. Wij hebben hierop proberen in te spelen door een oud en nieuw televisiescherm tegenover elkaar te zetten om zo het verschil in contrast extra te benadrukken. En wees eerlijk.. wie verlangt bij het zien van deze visual nou niet naar een nieuwe televisie?

Terug naar het overzicht

Home>Klanten>Regionale TV-inruilactie van Electro World