Direct contact: 035 - 52 51 676 / info@websteen.nl
|

Is er een verschil tussen Keywords en Meta keywords?

De term keywords kent een paar betekenissen en wordt door verschillende experts (websitebouwers, marketeers, etc.) gebruikt. Er zijn eigenlijk drie belangrijke definities waar we mee te maken hebben:

1. Keywords in de tekst

Dit zijn de keywords (zoekwoorden) die in de webteksten op je website staan. Deze moeten op een subtiele manier aanwezig zijn. Een tekst vol zoekwoorden trekt wellicht meer bezoekers naar je website, maar is vaak onleesbaar en veroorzaakt ergernis bij je bezoekers.

2. Meta keywords

Meta keywords zijn zoekwoorden die in de broncode van je website staan en niet zichtbaar zijn voor de bezoekers. Deze hebben geen effect op je notering in de zoekresultaten van grote zoekmachines als Google. Toch kan het geen kwaad om deze zoekwoorden in te vullen. Er is een aantal kleinere zoekmachines waarbij de meta keywords nog wel een rol spelen bij het indexeren.

3. Keywords in advertenties

Dit zijn de keywords waar je op adverteert in een zoekmachine. Omdat je voor deze zoekwoorden betaalt hoeven ze niet per se overeen te komen met de tekst die op je webpagina staat. Of dit aan te raden is, laten we voor nu even in het midden.

Moet je meta keywords gebruiken?

Tegenwoordig kijkt Google niet meer naar meta keywords omdat er veel misbruik van werd gemaakt. De relevantie van de meta keywords was ver te zoeken omdat er destijds alleen maar werd gekeken naar het zoekvolume van de zoekwoorden. Toch is het te adviseren om deze in te vullen, niet alleen omdat kleinere zoekmachines er nog wel waarde aan hechten, maar ook als eigen hulpmiddel om goed na te denken over je SEO-strategie.

Home>Kennisbank - SEO / SEA>Is er een verschil tussen Keywords en Meta keyw...