Direct contact: 035 - 52 51 676 / info@websteen.nl
|

Wat is een AdWords remarketing pixel?

wat-is-een-google-adwords-pixelEen AdWords remarketing pixel oftewel een AdWors remarketing tag is een scriptje dat je op je website kunt plaatsen. Het doel hiervan is meer inzicht te krijgen in de response op je AdWords advertentie. Vervolgens kun je die informatie gebruiken om nieuwe campagnes in te richten voor mensen die interesse hebben getoond in de advertentie en naar je website zijn gegaan.

Als je de AdWords remarketing pixel in je website opneemt, worden de bezoekers van je website opgenomen in een speciale lijst die gebruikt wordt voor remarketing. Daardoor wordt het mogelijk hen nogmaals te benaderen met relevante advertenties, aanbiedingen of andere content.

Remarketinglijsten samenstellen

Een remarketinglijst is niks meer of minder dan een overzicht van de bezoekers van je website. Natuurlijk is de ene bezoeker de andere niet. Daarom maakt Google automatisch al een aantal standaard lijsten voor je aan:

  • Mensen die de website slechts je homepagina hebben bekeken
  • Bezoekers die geïnteresseerd zijn in een specifiek onderwerp
  • Twijfelende bezoekers die een actie zijn gestart (bijv. een winkelmandje hebben gevuld), maar die nog niet hebben afgerond

Je kunt zelf altijd nieuwe lijsten toevoegen. Zo kun je bezoekers die meerdere pagina's hebben bekeken in een aparte lijst zetten. Ook is het mogelijk om bepaalde groepen van een campagne of advertentie- groep uit te sluiten. Dit is bijvoorbeeld handig bij bezoekers die al een aankoop hebben gedaan.

De toegevoegde waarde van AdWords remarketing pixel

Google AdWords is voornamelijk gericht op het aantrekken van nieuwe klanten naar je website. Met de AdWords Remarketing pixel, blijf je onder de aandacht van eerdere bezoekers. Je kunt potentiële klanten precies op het juiste moment van de goede content of advertentie voorzien. Doordat je heel gericht te werk gaat, is de kans op succes groot!

Het inrichten van de remarketing campagne zelf, gebeurt in Google AdWords. Per advertentie kun je bepalen voor wie hij bedoeld is. Ook is het mogelijk om een maximum te stellen aan het aantal keren dat dezelfde persoon een advertentie te zien krijgt.

Wat de AdWords remarketing pixel oplevert:

  • Met de AdWords remarketing pixel krijg je meer inzicht in het effect van je AdWords campagnes.
  • Je kunt potentiële klanten die je website al hebben bezocht d.m.v. relevante boodschappen over de streep trekken.
  • Je kunt je marketing budget heel gericht en daardoor effectiever inzetten.

Maak voordelig kennis met de voordelen van de AdWords remarketing

Meer potentiële klanten op je website? Al vanaf € 125,- per maand

Wij maken voor jou een AdWords advertentie account inclusief remarketing tag. Hiermee kun je snel relevante advertentiedoelgroepen opbouwen en direct slimmer gaan adverteren.

Meer over online adverteren


 

Lees ook eens...

Home>Kennisbank - SEO / SEA>Wat is een AdWords remarketing pixel?