Direct contact: 035 - 52 51 676 / info@websteen.nl
|

wat-is-retargetingWat is remarketing?

Remarketing is een vorm van online adverteren, die ook wel retargeting wordt genoemd. Daarmee kun je klanten die op jouw website zijn geweest en interesse hebben getoond in bepaalde onderwerpen, actief benaderen met gerichte advertenties of sponsored content. Zo breng je je bedrijf, product of dienst nogmaals onder de aandacht van een potentiële klant.

Het waarom van remarketing

Er zijn maar weinig mensen die bij het eerste bezoek aan een website meteen een mail sturen, een bestelling plaatsen of zich inschrijven voor een event. Vaak hebben ze een extra zetje in de rug nodig om daadwerkelijk tot actie over te gaan. Met remarketing kun je jouw bedrijf, product of dienst nogmaals onder de aandacht brengen van deze bezoekers. Met de juiste boodschap op de juiste tijd, verleid je ze om terug te keren naar je website en alsnog de stap te wagen.

Het voordeel van remarketing is dat je de advertenties veel gerichter kunt inzetten. Je weet welke pagina's de bezoeker heeft bezocht en welke acties zijn uitgevoerd. Je weet dus precies waar de potentiële klant naar op zoek is, en kunt daar je aanbieding, advertentie of content helemaal op afstemmen. De kans op succes is dan ook veel groter dan bij een reguliere online marketing campagne.

De technische inrichting

Technisch gezien is het opzetten van een remarketing campagne heel eenvoudig. De grote social media platforms zoals Facebook, LinkedIn en Twitter hebben een eigen pixel die je kunt plaatsen op je website. Google heeft de AdWords remarketing tag. Deze kleine scripts verzamelen alle data over het verkeer dat een bepaalde advertentie op je website genereert: welke bezoekers er zijn geweest, hoe lang ze zijn gebleven en wat ze precies hebben gedaan. Informatie die vervolgens gebruikt kan worden om remarketing in te zetten.

De voordelen van Remarketing

  • Met remarketing blijf je op de radar van potentiële klanten
  • Mogelijkheden om advertenties en aanbiedingen te personaliseren op basis van eerder surfgedrag
  • Grote kans op conversie omdat je alleen mensen benadert die al belangstelling hebben getoond
  • Verhoging van het rendement op jouw online marketing budget

Remarketing adverteren met beeldadvertenties (banners)?

Jouw websitebezoekers worden getarget met een remarketing tag of pixel en opgeslagen in een aparte advertentiedoelgroep. Deze groep kun je banners oftewel beeldadvertenties laten zien om hen nog eens te interesseren voor jouw merk of product.

Neem contact op


 

Lees ook eens...

Home>Kennisbank - SEO / SEA>Wat is remarketing?