Direct contact: 035 - 52 51 676 / info@websteen.nl
|

Wat zijn Rich Snippets en wat kun je ermee?

Wanneer je naar de zoekresultaten kijkt, zie je altijd drie elementen terugkomen: de titel, de URL en een korte omschrijving. Daarnaast is het mogelijk om extra elementen toe te voegen die de aandacht van je bezoeker trekken en in één oogopslag meer informatie geven. Deze toevoegingen heten Rich Snippets. Een paar voorbeelden hiervan zijn:

  • Recensies over een restaurant, film of bedrijf (zie onze recensie in het onderstaande voorbeeld);
  • Evenementen en de bijbehorende data en locatie;
  • Recepten met een afbeelding en praktische informatie als baktijden en ingrediënten;
  • Locaties / adresgegevens van je bedrijf;
  • Producten met de prijs en de mogelijke levertijd.

Voorbeeld van een Rich Snippet

Zie hieronder een voorbeeld van een Rich Snippet welke wij gebruiken op onze website. De beoordelingen worden door middel van sterren en een cijfer weergegeven onder onze URL. Hierdoor valt het zoekresultaat meer op en zal er eerder op geklikt worden.

Rich Snippets

Gratis meer opvallen in Google

Het grote voordeel van Rich Snippets is dat het een gratis tool is om simpelweg meer op te vallen tussen de organische zoekresultaten. Zeker op de concurrerende zoektermen kun je hier veel profijt van hebben. Het gebruik van Rich Snippets garandeert niet per se een hogere notering tussen de zoekresultaten, maar zorgt voor een extra dimensie aan je zoekresultaat die kan helpen bij het verhogen van je click-trough-rate.

Home>Kennisbank - SEO / SEA>Wat zijn Rich Snippets en wat kun je ermee?