Direct contact: 035 - 52 51 676 / info@websteen.nl
|

Wat is remarketing?

Remarketing is de benaming voor het opnieuw benaderen van mensen die jouw website hebben bezocht. Via remarketing kan je websitebezoekers die geen conversie hebben gedaan, opnieuw benaderen via advertenties. Daarbij is het de bedoeling om de bezoeker alsnog te verleiden tot een conversie. Remarketing wordt ook wel retargeting genoemd.

Remarketing

Social remarketing

Je wilt voorkomen dat bezoekers jouw website één keer bezoeken, dan verlaten om vervolgens nooit meer terug te komen. Via een remarketing advertentie kunnen deze bezoekers opnieuw benaderd worden. Social media is een handig middel om via advertenties de remarketing doelgroep te bereiken. Zo heeft Facebook een Facebook pixel waarbij er specifiek geadverteerd kan worden op jouw websitebezoekers. Omdat Instagram ads vanuit Facebook worden gedaan, kan deze pixel ook gebruikt worden voor Instagram-advertenties. Bij Twitter werkt dit ongeveer hetzelfde, alleen noemt Twitter het stukje code dat op de website geplaatst wordt een websitetag. Google AdWords biedt ook de mogelijkheid tot remarketing, daar heet het stukje code dat op de website geplaatst moet worden de remarketingtag.

Voordelen van remarketing

  • Je vergroot de kans op conversie.
  • Jouw naamsbekendheid wordt nog groter.
  • Het is relatief gezien goedkoop.

Home>Kennisbank Social Media>Wat is remarketing?