Direct contact: 035 - 52 51 676 / info@websteen.nl
|

Wat zijn gesponsorde advertenties?

Social media biedt veel mogelijkheden om jouw potentiële doelgroep te bereiken. Eén van deze mogelijkheden is het plaatsen van gesponsorde advertenties. Een gesponsorde advertentie is een betaald bericht waarmee veel potentiële bezoekers bereikt kunnen worden. Gesponsorde advertenties zijn onder andere mogelijk bij de volgende social media kanalen.

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google+
  • Pinterest

Gesponsorde advertenties

Adverteren op Facebook

Via het Social media kanaal Facebook kan er het meest uitgebreid geadverteerd kan worden. Dit komt omdat de potentiële doelgroep specifiek getarget kan worden op o.a. kenmerken, interesses en werkfuncties. Door te adverteren op Facebook kan er content geplaatst worden die alleen wordt getoond aan jouw potentiele doelgroep.

Adverteren op Instagram

Er kan op Instagram alleen geadverteerd worden vanuit de advertentie-optie van Facebook. Een voordeel daarvan is dat je over dezelfde mogelijkheden beschikt als bij Facebook, waardoor de advertenties op jouw specifieke doelgroep gericht kunnen worden.

Adverteren op Twitter

Twitter biedt ook een mogelijkheid tot adverteren. Het bereik van jouw Tweets kan vergroot worden door deze te promoten. Dit geldt ook voor trends, want door middel van een betaling kan je ervoor zorgen dat jouw #hashtag voor een dag bovenaan de 'trending topics' komt te staan.

Adverteren op LinkedIn

Om zakelijke klanten te bereiken is adverteren op LinkedIn een goede optie. Om leads te genereren kunnen er binnen LinkedIn tekstadvertenties worden geplaatst, die aan de rechterkant van de startpagina weergegeven zullen worden. Ook is het mogelijk jouw doelgroep te bereiken via gesponsorde content. Hierbij zijn er uitgebreide doelgroepopties om jouw doelgroep te targetten.

Adverteren op Google+

In Google+ is het alleen mogelijk om te adverteren in combinatie met Google Adwords. In Google+ zelf kan er niet geadverteerd worden. Er kunnen wel zogenoemde post ads in het Google Display Netwerk worden geplaatst. Dan moet de pagina alleen wel minimaal 1.000 volgers hebben. Ook moet de post inhoud bevatten die relevant is voor de doelgroep en je moet ervoor kiezen de aantekeningen van Google+ te delen.

Adverteren op Pinterest

Bij Pinterest is het mogelijk om jouw pins te sponsoren. Pinterest werkt daarbij met een vier stappenplan.

  1. Kies de pin die je wil gaan promoten.
  2. Kies de doelgroep die jouw gepromote pin moet gaan zien.
  3. Kies om te betalen voor de 'verloving' met jouw klant of voor de bezoeken naar jouw website.
  4. Bekijk hoe de campagne loopt en pas deze aan waar dat nodig is.

Home>Kennisbank Social Media>Wat zijn gesponsorde advertenties?