In de media 29 september 2017 3 min
Internetbureau Websteen voor websites, online marketing & trainingen. In de Blaricummermeent langs de A27 / 035 525 1676
Dennis en Roy, tweeling, meedenkers, Huizers, hardlopers en betrokken bij de regio.
Het is de enige vraag die er in deze rubriek echt toe doet: ‘Waarom moet we juist bij jullie zijn?’ Roy Jongerden (Huizen,1983) legt het uit: “We houden erg van persoonlijk contact; na een telefoontje kun je altijd binnenlopen. De deur staat open, er is koffie en ons kantoor is gemakkelijk te vinden. Dan is er onze bijzondere betrokkenheid die zich ook vertaalt naar ondersteuning van organisaties als De Huizer Botters en Stichting Huizerdag. We maken websites voor (lokale) ondernemers, starters en non-profit organisaties. Wij verzorgen het hele traject, van concept tot uitvoering. Onze opdrachtgevers zijn ons ‘goud’, van hen moeten we het hebben. Van lokale wijnhandel tot De Nederlandse Hersenbank en van bouwbedrijf tot Sportcity. Mond-tot-mond reclame is super belangrijk. We willen graag verrassen en net iets meer doen dan verwacht, steeds met een pakkend grafisch ontwerp. Bovendien geldt bij ons dat afspraak ook echt afspraak is.”
Wie dit wil nalezen, kan terecht op de mooi en helder vormgegeven website www.websteen.nl Het rapportcijfer van gemiddeld een 9 spreekt voor zich. Aanstekelijke foto’s van alle medewerkers trekken de aandacht.
Websteen is één van de twee ‘goudsponsoren’ voor de Lidl-Wolfskamerloop op zondag 29 oktober. “Dat past goed bij ons want toevallig zijn bijna alle negen Websteen-medewerkers m/v lopers.” Oplettende Zuidwal-leden hebben de Websteen-tweeling en hun team misschien al gespot tijdens de Start-to-Run trainingen op de atletiekbaan. Hun zevenjarige dochters waren er ook even bij en deden een geslaagde poging hun vaders er uit te lopen.
Als je, ook als babyboomer (de verslaggeefster van De Afzet valt in categorie-senior), het kantoor van Websteen binnenstapt word je meteen enthousiast. Het interieur straalt rust uit en is functioneel en smaakvol. Als afwisseling kun je hier behalve op een stoel, ook staand werken achter aangepaste sta-tafels; beter dan de hele dag zitten. De ‘senioren’ zijn hier dertigers en de andere collega’s nog een jaar of tien jonger. “We zijn een jong bedrijf” zegt Roy met gevoel voor understatement. Met broer Dennis richtte hij in 2005 Websteen op, naast toen nog hun resp. studie en part-time baan, met de bedoeling ondernemers te adviseren en begeleiden bij de ontwikkeling van websites. Van groot belang daarbij zijn gebruiksgemak, vindbaarheid in zoekmachines en verhogen van conversie (percentage bezoekers dat tot een transactie overgaat). Conversie blijkt een handige graadmeter om te beoordelen hoe goed een website of webshop is gemaakt.
Als bedrijf is Websteen nooit ‘gesloten’, al wordt binnenkort even van dat principe afgeweken. Roy: “Voor het eerst in ons bestaan gaan we met ons negenen een lang weekend naar Ibiza. Natuurlijk gaat er een laptop mee zodat we voor urgente zaken goed bereikbaar zijn. Met de voeten in het zand gaan we daar brainstormen, hardlopen, plezier maken en aan teambuilding doen. Oh ja, zet er nog maar even bij dat we dringend op zoek zijn naar PHP programmeurs m/v om ons team mee uit te breiden.”