Adverteren waar je doelgroep is

Door te adverteren op social media ben je daar waar je doelgroep is. Het is een laagdrempelige en relatief goedkope manier om bereik te genereren. Maar hoe kom jij als bedrijf naar voren bij de juiste doelgroep en hoe val jij op tussen het grote aanbod aan advertenties? Wij leggen het je uit en beginnen bij het begin.

Facebook

Facebook telt in 2020 ruim 10,4 miljoen Nederlandse gebruikers, waarvan er 7,1 miljoen dagelijks actief zijn. Met zoveel gebruikers kan het niet anders dan dat jouw doelgroep hier aanwezig is. Wij bespreken graag de mogelijkheden met je om Facebook succesvol in te zetten voor je bedrijf.

Instagram

Met Instagram kun je op inspirerende en eenvoudige wijze je verhaal vertellen. Voor elk soort bedrijf is er een advertentie-indeling die aansluit bij het doel van de campagne. Heb je nog geen zakelijk Instagram account? Dan kun je ook snel vanuit je Facebook-pagina advertenties maken.

LinkedIn

Met LinkedIn, het grootste professionele social netwerk ter wereld, is jouw zakelijke doelgroep binnen handbereik. Target op onder meer functie, branche of bedrijfsgrootte. Het is zelfs mogelijk om personen met een exacte functietitel of werkzaam bij een specifiek bedrijf te benaderen.

Haal nog meer uit je social media
Waarom adverteren op social media

Creatieve plaatjes en gevatte slogans zijn tegenwoordig niet meer genoeg om tussen de overvloed aan online advertenties nog op te vallen. Je eigen content meer bereik geven? Dat kunnen we regelen!

Specifieke doelgroep targeting

Zo ziet jouw buurman die geĂŻnteresseerd is in motoren en Belgische biertjes hele andere advertenties dan je nichtje die dol is op festivals en sneakers.

Meetbare resultaten

Krijg volledig inzicht in het aantal weergaven, bereikte personen en klikken naar de website. Vrijwel alles is meetbaar te maken.

Meer bereik tegen lage kosten

Vergeleken met klassieke advertenties op kanalen zoals tv, radio, tijdschrift of krant, is adverteren op social media relatief goedkoop.

Je doelgroep is altijd online

Als het gaat om het benaderen van je doelgroepen kennen de sociale netwerken eigenlijk geen beperkingen.

Veelgestelde vragen over adverteren op social media

De Facebook Pixel is een stukje code die je overal op jouw website kunt plaatsen om meer te weten te komen over jouw bezoekers en hun gedrag op jouw website. Deze gegevens kun je gebruiken voor jouw Facebook-campagne. Na het plaatsen van de pixel is het onder andere mogelijk om conversies vanuit de campagnes te meten, uitgebreide statistieken in te zien en om (vergelijkbare) doelgroepen aan te maken in de Facebook Bedrijfsmanager.

Lees verder

Ben jij van plan om te gaan adverteren op Facebook, maar vind je het lastig om te bepalen wat er precies in de advertentie moet komen te staan? Dan ben je heus niet de enige! Er zijn genoeg ondernemers die moeite hebben met het vertalen van de boodschap. We geven jedaarom wat tips die je zullen helpen bij het ontwerpen van je Facebook advertentie.

Lees verder

De LinkedIn Insight Tag (ook wel LinkedIn Pixel genoemd) is een stukje code op je website waarmee je meer inzicht krijgt in het gedrag van de bezoekers en de prestaties van jouw LinkedIn advertenties.

Lees verder

Als je online wil adverteren heb je tegenwoordig veel keuzes, maar wat is nu de beste optie zodat jouw advertenties goed opvallen. Adverteer je voor particulieren of wellicht voor een hele specifieke doelgroep? Dit zijn bijvoorbeeld vragen waar je vooraf goed over na moet denken. In deze blog vertellen we je de verschillen tussen Facebook en LinkedIn en wanneer welk platform het best geschikt is voor jouw advertenties.

Lees verder

Home Online marketing Adverteren op social media