Situatie
Het AKJ - vertrouwenspersonen in de jeugdhulp ( nu dus Jeugdstem ) was toe aan een nieuwe naam die beter aansloot op de belevingswereld van kinderen en jongeren en meer inhoud gaf aan wat het AKJ (voor hen) doet. Concreet geeft vorm uit Amersfoort heeft de nieuwe naam bedacht en gezorgd voor een bijpassende huisstijl, positionering, strategie, branding én ontwerp van de nieuwe website.
Aanpak bij deze co-creatie
Middels een fijne co-creatie met Jeugdstem (Floor de Jager), Concreet geeft vorm (Martijn Hassink en Edwin Kopper) en Websteen is er een plan van aanpak opgesteld voor de nieuwe website van Jeugdstem.
Om tot dit plan van aanpak te komen hebben er meerdere gesprekken plaatsgevonden tussen alle betrokken partijen. Hierbij is gewerkt aan de sitestructuur, de indeling van de website, de benodigde functionaliteiten en een content migratie plan.
Vervolgens is het grafisch ontwerp van de website in samenspraak met Websteen door Concreet geeft vorm gemaakt in Adobe XD, de technische realisatie van de websites is volledig verzorgd door Websteen. De website templates zijn gekoppeld aan ons gebruiksvriendelijke CMS (Content Management Systeem) zodat de website eenvoudig te beheren is.
Bij de lancering van de nieuwe naam is op het juiste moment de website live gezet middels een domeinwissel en redirects. Websteen heeft gedurende het gehele proces de planning bewaakt, meegedacht en meegeholpen.