Home Kennisbank Wat is een LinkedIn Insight Tag?
De LinkedIn Insight Tag (ook wel LinkedIn Pixel genoemd) is een stukje code op je website waarmee je meer inzicht krijgt in het gedrag van de bezoekers en de prestaties van jouw LinkedIn advertenties.
LinkedIn biedt uitgebreide opties om een doelgroep te definiëren. Het enige vereiste kenmerk is de locatie waarbinnen je de campagne wilt weergeven. Daarnaast kun je de doelgroep van jouw campagne verder verfijnen op basis van functietitel, branche, opleidingen en demografische gegevens. Jouw doelgroep moet minstens 1000 profielen bevatten om de campagne te kunnen activeren.
Naast deze standaard opties kun je de campagne ook richten op personen die de website eerder hebben bezocht of - nog specifieker - op personen die daar een specifieke actie hebben uitgevoerd. Om dit te kunnen doen moet de LinkedIn Insight Tag op jouw website staan.
Wanneer de campagne van start gaat, begint het echte werk: het meten, evalueren en optimaliseren van advertenties én het binnenhalen van nieuwe klanten!
Met de LinkedIn Insight Tag kun je dus jouw campagne richten op personen die jouw website hebben bezocht. Dit noemen we remarketing. Met behulp van remarketing kun je bijvoorbeeld bezoekers van jouw website die niet hebben geconverteerd (ze hebben niets besteld, aangevraagd, gedownload, etc.) opnieuw een advertentie laten zien met jouw aanbod. Zo probeer je deze groep alsnog te verleiden om de gewenste actie uit te voeren.
Een andere mogelijkheid is om remarketing in te zetten voor up- of cross-selling. Bezoekers die een bepaald product hebben bekeken kun je bijvoorbeeld een duurder product laten zien met daarop een fantastische aanbieding. Of je toont bezoekers die een bepaalde dienst afnemen een advertentie voor een dienst die een aanvulling is op de reeds afgenomen dienst.
Wanneer je adverteert via LinkedIn dan wil je ook weten of het je wat oplevert. Standaard zijn er al een aantal statistieken beschikbaar, zoals hoeveel mensen je advertentie zien en er op klikken. Door de LinkedIn Insight Tag op je website te plaatsen en conversies in te stellen krijg je inzicht in interessante statistieken. Je kunt dan namelijk ook zien of jouw campagne iets heeft opgeleverd in de vorm van aanvragen, downloads, bestellingen of een andere actie.
LinkedIn kenmerkt zich door het zakelijke aspect van het platform. Dit geeft je zeer specifieke mogelijkheden wanneer je gaat adverteren, zoals het targeten op basis van functietitels en werkervaring. Hoe mooi is het als als je deze gegevens naast het verkeer op je website kunt leggen?
Door het plaatsen van de LinkedIn Insight Tag is dat mogelijk. Plaats de pixel en bij voldoende verkeer (minimaal 300 personen) krijg je inzicht in o.a. de branches waarin je bezoekers werkzaam zijn, welke functies zij hebben en in sommige gevallen zelfs bij welke bedrijven zij werkzaam zijn. Deze gegevens kun je vervolgens gebruiken om jouw campagnes verder te verfijnen.
Vraag maar raak
|
![]() |
Home Kennisbank Wat is een LinkedIn Insight Tag?