Situatie
Rebel & Rose is een Nederlands sieradenmerk dat internationaal razendsnel naam heeft gemaakt. Inmiddels wordt Rebel & Rose verkocht bij meer dan 600 juweliers in meer dan 15 landen. Er zijn al ruim 280.000 consumenten met een of meerdere sieraden van Rebel & Rose.
Rebel & Rose wilde de winkels maximaal ondersteunen en daarbij hun inzichten in big-data gebruiken om de rotatie per winkel te optimaliseren. En dat op een slimme en efficiënte manier. Daarvoor moest een internationale retail store en een partner omgeving worden gerealiseerd. Rebel & Rose en Websteen hadden al snel door dat ‘standaard software’ niet de oplossing zou zijn voor de (technische) wensen van deze onderneming.
Websteen is gevraagd als partner in de realisatie van één groot backoffice systeem met meerdere losse omgevingen voor de retail store, de partner omgeving en een consumenten website.
Aanpak
Om een oplossing te vinden die volledig aansluit bij Rebel & Rose is er gekozen om een team te formeren waarin de verschillende relevante disciplines waren vertegenwoordigd. Dit team bestaat uit marketeers, online specialisten, dataspecialisten, merkenbouwers en UX specialisten. Zij hebben allen een waardevolle bijdrage aan dit project geleverd en leveren dit nog steeds.
Websteen heeft de technische realisatie (back-end en front-end) verzorgd voor deze interessante uitdaging. Een project van deze omvang zet je niet in één keer neer, maar bestaat uit diverse sprints. Er is zoveel mogelijk de SCRUM methodiek gehanteerd.
De diverse specialisten overleggen maandelijks. Er is ruimte voor het uitdenken van nieuwe ideeën, verder bespreken van wensen en het realiseren hiervan. Zo blijft Rebel & Rose bij de tijd en worden de verschillende omgevingen elke keer weer een beetje beter en mooier!